Біологія 6 клас

Біологія 6 клас

13.03.2020 – Тема: Діатомові, бурі та червоні водорості.
                       Вивчити параграф 38
19.03.2020 – Тема: Мохрпрдібні, їх будова, розвиток.
                       Лабораторне дослідження  «Будова мохоподібних», (дослідити
                       і описа ти мох, який можна знайти на північній стороні дерев,
                       фундаментів будинків.
                        Вивчити параграф 39

20.03.2020 – Тема: Папоротеподібні
                      Вивчити параграф 41

02.04.2020 – Тема: Плауноподібні та хвощеподібні
                      Вивчити параграф 40
03.04.2020 – Тема: Загальна характеристика Голонасінних
                      Вивчити параграф 42


Контрольна робота « Вищі спорові рослини»
1.З'ясуйте, що формується зі спор вищих спорових рослин: 
 а)особини статевого покоління;  
б)статеві клітини; 
 в) особини нестатевого
покоління;
д) зародок.
2. З'ясуйте, на що перетворюється зародок вищих спорових
рослин, який сформувався із заплідненої яйцеклітини:
а) на особину статевого покоління (гаметофіт);
б) на особину нестатевого покоління (спорофіт);
в) на спорангій; г)на спору; д)            на статевий орган
3. Вкажіть, чому більшість вищих спорових рослин мешкає на
вологих ділянках суходолу:
а) в них зовсім немає покривних тканин;  б)           вони не мають коренів;
в) для переміщення їх сперматозоїдів потрібна вода;
г) їхні спори переносяться винятково водою.
4. Поясніть, як розповсюджуються вищі спорові рослини:
а) за допомогою насіння;
б) за допомогою сперматозоїдів;
в) за допомогою яйцеклітин;
г) за допомогою спор;   .
д) за допомогою плодів.
5. Вкажіть ознаку, яка відрізняє ризоїд мохів від кореня:
а) виконує функцію закріплення рослини в ґрунті;
б) не має тканин;
в) всмоктує із ґрунту поживні речовини;
г) знаходиться в ґрунті;
д) складається з мертвих клітин.
6. Назвіть підземні видозмінені пагони папоротеподібних та хвоще-
подібних:
а) корені; б)ризоїди; в) заростки;
г) кореневища; д)додаткові корені.
7.   Вкажіть відділ вищих спорових рослин, спори представників
якого використовувалися для пересилки ливарних форм, виготовлення ракет для феєрверків, оболонок пігулок та в якості дитячої присипки:
а) Мохоподібні; б)Плауноподібні;    в)Риніофіти;
    г) Хвощеподібні;;           д) Папоротеподібні;   
8.   Вкажіть відділ вищих спорових рослин, у представників якого
листки на рослині нестатевого покоління редуковані, клиноподібні, а фотосинтез відбувається у стеблах:
а) Мохоподібні;                  г) Хвощеподібні;
б)Плауноподібні;               д) Папоротеподібні.
в) Риніофіти;
9. Віднайдіть характерні ознаки папоротеподібних:
а) переважають особини нестатевого покоління;
б)усі представники відділу — дводомні рослини;
в) молоді листки спірально закручені і ростуть верхівкою;
г) заросток веде самостійний спосіб життя;
д)заросток живе в ґрунті і живиться гетеротрофно;
е) спорангії зазвичай знаходяться на нижньому боці листкових
пластинок.
10.Назвіть ознаки, які відрізняють сфагнові мохи від зозулиного
льону:
а) однодомні;
б)у життєвому циклі переважає спорофіт;
в) стебло галузиться;
г) для переміщення сперматозоїда потрібна вода;
д)не мають ризоїдів.
11. Вкажіть п'ять ознак, характерних для сфагнових мохів:
а) галузисте стебло;
б) стебло нерозгалужене;
в) листки не мають жилок;
г) корінь; д)      ризоїди;
12. З'ясуйте, чому рештки сфагнових мохів не гниють і сприяють
заболоченню території:
а) ростуть в місцевостях, де часто йде дощ;
б)виділяють кислоти, які вбивають гнильні бактерії;
в) мають клітини, які вбирають воду;
г) в болотяній воді мало кисню.
13. Вкажіть представників зелених мохів:
а) маршанція мінлива;       г) тортула настінна;
б)сфагнум Гіргензона;       д) плаун булавоподібний;
в) щитник чоловічий;        е) політрих волосоносний.
14. Назвіть представників зелених мохів:
а) дикран мітлоподібний;        г) лофоколея двозуба;
б)сфагнум Гіргензона;       д) бріум сріблястий;
в) орляк;                               е) сальвінія плаваюча.
15. Вкажіть ознаки, якими відрізняються папоротеподібні від мохопо-
дібних:
а) наявність листків;          г) відсутність чергувань поколінь;
б) наявність стебла;            д) наявність кореня;
в) у життєвому циклі         е) гаметофіт існує
переважає безстатеве     незалежно від спорофіта,
покоління;
16. Вкажіть подібні ознаки, що наявні у мохів і водоростей:
а) наявність тканин;           г) наявність стебел;
б) наявність ризоїдів;         д) наявність листків;
в) запліднення, пов'язане       е) відсутність деревоподібних
з водою;                              життєвих форм.
17. Назвіть представників папоротеподібних:
а) плевростигма;                 г) фонтіналіс;
б) орляк;                               д)мараттія;
в) порфира;                          е) сальвінія плаваюча.
18. Вкажіть види папоротеподібних, які вживаються людиною в їжу:
а) щитник чоловічий;        г) мараттія;
б) орляк;                               д) адіантум.
в) сальвінія плаваюча;
19.       Чинником, що обмежує статеве розмноження вищих спорових рослин, є: а) температура; б) вода; в) світло.
20.    Вкажіть папороті, які використовуються як декоративні рослини:
а) фонтіналіс;                      г) лофоколея двозуба;
б) адіантум;                         д) нефролепис;
в) плаун булавовидний;    е) аспленій.
21.  Статеве покоління переважає у життєвому циклі: мохо­подібних; б) папоротеподібних; в) хвощеподібних.
22.  До вищих спорових рослин належать: (а) мохоподібні; б) голо­насінні; в) покритонасінні.
23.  Мохоподібні мають такі органи: а) насінину; б), пагін; в) квітку.
24.Торф утворюється із неперегнилих спресованих залишків: а) чо-
ловічої папороті; б) хвоща польового; в) сфагнуму.
25.    У папоротей корені та пагони мають особини: а) статевого по-
коління; б) нестатевого покоління.
26. Знищити на городі такий бур'ян, як хвощ польовий, важко через те, що: а) його кореневища розташовані глибоко у ґрунті ;  б); довгі ко­реневища містяться у верхніх шарах ґрунту й утворюють багато над­земних пагонів.
27.        Зі спори у вищих спорових рослин розвивається: а) особина ста­тевого покоління; ф особина нестатевого покоління; в) насінина.
28.        Статеве покоління переважає у життєвому циклі: а) зозулиного льону; б) щитника чоловічого; в) плауна булавоподібного.
29.Нестатеве покоління переважає у життєвому циклі: а) зозулино­го льону; б) сфагнуму; в) хвоща польового.
30. Деревні рослини трапляються серед сучасних: а) мохоподібних; б) папоротеподібних; в) хвощеподібних; г) плауноподібних.
31. Бульбочки на кореневищі утворюються у: а) хвоща польового; б) щитника чоловічого; в) плауна булавоподібного; г) сфагнуму.
32.Спори у вищих спорових рослин формують особини покоління: а) статевого; б) нестатевого; в) як статевого, так і нестатевого.
33.        Справжніх коренів не мають: а) мохоподібні; б) папороте-
подібні; в) хвощеподібні; г) плауноподібні.

34.      Сфагнум сприяє заболочуванню місцевості, тому що накопичує
воду в: а) коренях; б) ризоїдах; в)стеблі; г) листках.




09.04.2020 – Тема: Середовище існування і різноманітність хвойних рослин.
                      Риси пристосування рослин до життя, їх будова. Лабораторне
                      Дослідження «Будова голонасінних рослин» - розглянути будову  
                      голонасінних на прикладі сосни, ялини, туї (спостереження                                   записати в зошит)
                      Опрацювати параграф42
10.04.2020 – Тема: Узагальнення знань.
                      Повторити параграфи 38 -42;43- 44
16.04.2020 – Тема: Практична робота №4 «Порівняння будови мохів, папоротей
                       Та покритонасінних (Квіткових) рослин» .( Порівняйте будову
                        Мохів із рослинами , що ростуть на присадибній ділянці.
                        Що спільного і що відмінного в їх будові ? Спостереженя                                    запишіть.
                     Повторити параграфи 38 -42;43
17.04.2020 – Тема: Практична робота №5 «Визначення видів кімнатних рослин
                       Придатних для вирощування в різних умовах»
                        Визначте до якого класу належать ваші кімнатні рослини.
                        За якими ознаками ви це визначили? Спостереження запишіть в
                        робочий зошит.
                     Повторити параграф 43- 44
23.04.2020 – Тема: Життєві форми рослин. Рослинні угруповання.
                      Опрацювати параграф46
23.04.2020 – Тема: Рзселення рослин у природі. Екологічні групи рослин.
                       Значення рослин у природі та житті людини.

                     Опрацювати параграф46

30.04.2020

Тема: Загальна характеристика грибів, їх характерні риси.
           Лабораторне дослідження : «Будова шапинкових грибів»
 Гриби
Мікологія – наука про гриби.     
                                   
Гриби, як тварини мають
Гриби, як рослини мають
1.хітин
1.нерухомий спосіб життя
2. не мають хлорофілу
2. необмежений ріст
3.гетеротрофне живлення
3. клітинна оболонка
4.мочевина

5.глікоген

  
1.Відділ  Слизьовики  
 450 тис. видів   
Тіло – плазмодій.
Не мають постійної форми тіла. Рухаються.  Яскраво забарвлені . Сапрофіти та паразити . Збудники хвороб: кіли капусти, парши картоплі  тощо                                                                             
2.Відділ Гриби
100 тис. видів                    
 Тіло -  міцелій (грибниця), що складається з гіф (ниток грибниці)  та плодового тіла.

Гриби
Вищі - багатоклітинний міцелій
·         дріжджі, трюфеля
·         домовий гриб, головневі, трутовики, чага, шляпкові гриби
·         пеніцил, аспергил, хижі   гіфоміцети




                    Нижчі – одноклітинний міцелій 
  Мукор



Мікориза – співжиття шляпкових грибів з коренями дерев
Сапрофіти.  Паразити

 Опрацювати параграф 47.48.49. Виростити і дослідити  цвілеві гриби.
Для цього треба шматочок хлібіа покласти в целофановий пакет(закрити НЕ герметично). Тримати до тих пір, поки на хлібі не буде видно білу цвіль а потім і гіфи гриба мукора.
                     
07.05.2020 – 08.05.2020
Тема: Різноманітність грибів грибів, їх характерні риси.( Цвілеві гриби, гриби-паразити, отруйні гриби)         
Опрацювати параграф 47.48.49,50,51,52,53

Практичні роботи № 4,5(ст 209-211) виконати в робочий зошит.

Фотозвіти практикуму  надсилати у Viber на номер 096 789 1535


14.05.2020
Тема: Поширення, середовище існування грибів. Значення грибів у природі та господарстві людини
Презентація міні-проектів. Знайти цікаві факти про гриби. Вкказати роль грибів у природі і житті людини

14.05.2020
Тема: Поширення та загальна характеристика лишайників.

Опрацювати параграф 54
15.05.2020
Тема: Практична робота №6 «Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості»
Повторити параграф 48-51. Матеоіали практичної роботиє на ст.247

21.05.2020
Тема: Повторення основних понять, термінів, положень курсу біології за 6 клас

22.05.2020
Тема: Узагальнення знань Підсумкова контрольна робота
Різноманітність квіткових рослин
1. Насіння формують: а) квіткові рослини; б) водорості; в) мохо­подібні; г) хвощі.
2. Суцвіття кошик мають рослини з родини: а) Пасльонові; б) Лілійні; в) Бобові; г) Айстрові.
3. Плід стручок притаманний рослинам із родини: а) Капустяні;
б)      Пасльонові; в) Бобові; г) Злакові.
4. Видозмінені пагони цибулини розвиваються у рослин із родини:
а) Злакові; б) Бобові; в) Лілійні.
5. Представники родин Пасльонові, Айстрові, Капустяні належать
до класу: а) Однодольні; б) Дводольні.
6. Представники родин Лілійні, Цибулеві, Злакові належать до класу: а) Однодольні; б) Дводольні.
7.  Плід коробочка характерний для: а) картоплі; б) помідорів;
в) блекоти.
8.  Плід у картоплі: а) кістянка; б) ягода; в) бульба.
9. Покритонасінні відрізняються від папоротеподібних тим, що:
а) серед них є як трав'янисті, так і дерев'янисті форми; б) їм прита-
манне подвійне запліднення; в) здатні утворювати спори.
10. Покритонасінні відрізняються від голонасінних: а) здатністю утворювати насіння; б) здатністю до подвійного запліднення; в) здатністю утворювати пилкові зерна.
11. Подвійне запліднення притаманне: а) покритонасінним; б) го­лонасінним; в) мохоподібним; г) папоротеподібним.
12. Більшості дводольних рослин притаманне жилкування:
а) сітчасте; б) дугове.
13. Більшості однодольних рослин притаманне жилкування:
а) сітчасте; б) дугове; в) паралельне; г) паралельне й дугове.
14. Складні листки мають рослини з родини: а) Розові; б) Пасльо-
нові; в) Лілійні; г) Цибулеві.
15. Тільки складні листки мають рослини з родини: а) Капустяні;
б)      Розові; в) Пасльонові; г) Бобові.
16. Стрижнева коренева система притаманна рослинам із родини: а) Айстрові; б) Лілійні; в) Цибулеві.
17. Мичкувата коренева система притаманна рослинам із родини:
а)      Айстрові; б) Бобові; в) Капустяні; г) Лілійні.
18. Стебло соломина притаманне рослинам із родини: а) Капустяні;
б)      Злакові; в) Пасльонові.
19.Підземні стеблові бульби можуть утворювати рослини з родини: а) Бобові; б) Пасльонові; в) Цибулеві.
20.Просту оцвітину мають рослини з родини: а) Капустяні; б) Ци­булеві; в) Розові.      
21. Подвійну оцвітину мають рослини з родини: а) Капустяні;
Б)Цибулеві, в)Лілійні
22.Суцвіття кошик властиве рослинам із родини: а) Капустяні; б) Пасльонові; в) Бобові; г) Айстрові.
23.Плід зернівку формують рослини з родини: а) Капустяні; б) Ро­зові; в) Пасльонові; г) Злакові.
24.Плід стручок притаманний рослинам із родини: а) Капустяні; б) Пасльонові; в) Бобові; г) Айстрові.
25.Плід сім'янка притаманний рослинам із родини: а) Капустяні; б) Бобові; в) Пасльонові; г) Айстрові.
26.Плід біб притаманний рослинам із родини: а) Капустяні; б) Бо­бові; в) Лілійні; г) Злакові.
27Бактерії вступають у взаємовигідне співжиття з кореневою системою рослин із родини: а) Бобові; б) Лілійні; в) Злакові.
28До родини Капустяні належать рослини: а) айстра; б) конюшина; в) редька; г) жито.
29.До родини Пасльонові належать рослини: а) капуста; б) кар­топля; в) соняшник; г) шипшина.
30.До родини Бобові належать рослини: а) хрін; б) петунія; в) люпин; г) часник.
31.До родини Розові належать рослини: а) овес; б) горобина; в) тюль­пан; г) цибуля.
32.До родини Айстрові належать рослини: а) гірчиця; б) вишня;
в) хризантема; г) лілія.
33. До родини Злакові належать рослини: а) горобина; б) перець;
в) бамбук; г) тюльпан.
34. До родини Лілійні належать рослини: а) цукрова тростина;
б)      рижій; в) тюльпан; ґ) овес.
35Суцвіття простий зонтик притаманне рослинам із родини: а) Ро­зові; б) Айстрові; в) Злакові.


28.05.2020 – 29.05.2020
Тема: Узагальнення. Будова та життєдіяльність організмів.
Літні завдання:зробити фото рослин, квітів, дерев. Цікаві моменти із життя рослин.

Фотозвіти практикуму  надсилати у Viber на номер 096 789 1535


Немає коментарів:

Дописати коментар

ЗНО з Хімії

Зовнішнє незалежне оцінювання з хімії відбудеться  17 липня. Випускники закладів загальної середньої освіти, а також учні (слухачі, студ...