Біологія 6 клас
13.03.2020 – Тема: Діатомові, бурі та червоні водорості.
Вивчити параграф 38
19.03.2020 – Тема: Мохрпрдібні, їх будова, розвиток.
Лабораторне дослідження «Будова
мохоподібних», (дослідити
і описа ти мох, який можна
знайти на північній стороні дерев,
фундаментів будинків.
Вивчити параграф 39
20.03.2020 – Тема: Папоротеподібні
Вивчити параграф 41
02.04.2020 – Тема: Плауноподібні та хвощеподібні
Вивчити параграф 40
03.04.2020 – Тема: Загальна характеристика Голонасінних
Вивчити параграф 42
Контрольна
робота « Вищі спорові рослини»
1.З'ясуйте,
що формується зі спор вищих спорових рослин:
а)особини статевого
покоління;
б)статеві
клітини;
в) особини нестатевого
покоління;
покоління;
д)
зародок.
2. З'ясуйте, на що перетворюється зародок вищих спорових
рослин, який сформувався із заплідненої яйцеклітини:
рослин, який сформувався із заплідненої яйцеклітини:
а) на особину статевого покоління (гаметофіт);
б) на особину нестатевого покоління (спорофіт);
в) на спорангій; г)на спору; д) на
статевий орган
3. Вкажіть, чому більшість вищих спорових рослин мешкає на
вологих ділянках суходолу:
вологих ділянках суходолу:
а) в них зовсім немає покривних тканин;
б) вони не мають коренів;
в) для переміщення їх сперматозоїдів потрібна вода;
г) їхні спори переносяться винятково водою.
4. Поясніть, як розповсюджуються вищі спорові рослини:
а) за допомогою насіння;
б) за допомогою сперматозоїдів;
в) за допомогою яйцеклітин;
г) за допомогою спор; .
д) за допомогою плодів.
5. Вкажіть ознаку, яка відрізняє ризоїд мохів від
кореня:
а) виконує функцію закріплення рослини в ґрунті;
б) не має тканин;
в) всмоктує із ґрунту поживні речовини;
г) знаходиться в ґрунті;
д) складається з мертвих клітин.
6. Назвіть підземні видозмінені пагони папоротеподібних та хвоще-
подібних:
подібних:
а) корені; б)ризоїди; в) заростки;
г) кореневища; д)додаткові корені.
7. Вкажіть
відділ вищих спорових рослин, спори представників
якого використовувалися для пересилки ливарних форм, виготовлення ракет для феєрверків, оболонок пігулок та в якості дитячої присипки:
якого використовувалися для пересилки ливарних форм, виготовлення ракет для феєрверків, оболонок пігулок та в якості дитячої присипки:
а) Мохоподібні; б)Плауноподібні;
в)Риніофіти;
г)
Хвощеподібні;; д) Папоротеподібні;
8. Вкажіть
відділ вищих спорових рослин, у представників якого
листки на рослині нестатевого покоління редуковані, клиноподібні, а фотосинтез відбувається у стеблах:
листки на рослині нестатевого покоління редуковані, клиноподібні, а фотосинтез відбувається у стеблах:
а) Мохоподібні; г)
Хвощеподібні;
б)Плауноподібні; д) Папоротеподібні.
в) Риніофіти;
9. Віднайдіть характерні ознаки папоротеподібних:
а) переважають особини нестатевого покоління;
б)усі
представники відділу — дводомні рослини;
в) молоді листки спірально закручені і ростуть
верхівкою;
г) заросток веде самостійний спосіб життя;
д)заросток
живе в ґрунті і живиться гетеротрофно;
е) спорангії зазвичай знаходяться на нижньому боці
листкових
пластинок.
10.Назвіть ознаки, які відрізняють сфагнові мохи від зозулиного
льону:
льону:
а) однодомні;
б)у
життєвому циклі переважає спорофіт;
в) стебло галузиться;
г) для переміщення сперматозоїда потрібна вода;
д)не
мають ризоїдів.
11. Вкажіть п'ять ознак, характерних для сфагнових мохів:
а) галузисте стебло;
б) стебло нерозгалужене;
в) листки не мають жилок;
г) корінь;
д) ризоїди;
12. З'ясуйте, чому рештки сфагнових мохів не гниють і сприяють
заболоченню території:
заболоченню території:
а) ростуть в місцевостях, де часто йде дощ;
б)виділяють
кислоти, які вбивають гнильні бактерії;
в) мають клітини, які вбирають воду;
г) в болотяній воді мало кисню.
13. Вкажіть представників зелених
мохів:
а) маршанція мінлива; г) тортула настінна;
б)сфагнум Гіргензона; д) плаун
булавоподібний;
в) щитник чоловічий; е) політрих волосоносний.
14. Назвіть представників зелених
мохів:
а) дикран мітлоподібний; г) лофоколея двозуба;
б)сфагнум
Гіргензона; д) бріум сріблястий;
в) орляк; е) сальвінія плаваюча.
15. Вкажіть ознаки, якими
відрізняються папоротеподібні від мохопо-
дібних:
дібних:
а) наявність листків; г) відсутність чергувань поколінь;
б) наявність стебла; д) наявність кореня;
в) у життєвому циклі е) гаметофіт існує
переважає безстатеве незалежно від спорофіта,
покоління;
переважає безстатеве незалежно від спорофіта,
покоління;
16. Вкажіть подібні ознаки, що наявні
у мохів і водоростей:
а) наявність тканин; г) наявність стебел;
б) наявність ризоїдів; д) наявність листків;
в) запліднення, пов'язане е) відсутність деревоподібних
з водою; життєвих форм.
з водою; життєвих форм.
17. Назвіть представників
папоротеподібних:
а) плевростигма; г) фонтіналіс;
б) орляк; д)мараттія;
в) порфира; е) сальвінія плаваюча.
18. Вкажіть види папоротеподібних, які вживаються людиною в їжу:
а) щитник чоловічий; г) мараттія;
б) орляк; д)
адіантум.
в) сальвінія плаваюча;
19. Чинником, що обмежує статеве розмноження вищих
спорових рослин, є: а) температура; б) вода; в) світло.
20.
Вкажіть папороті, які використовуються як декоративні рослини:
а) фонтіналіс; г)
лофоколея двозуба;
б) адіантум; д)
нефролепис;
в) плаун булавовидний; е) аспленій.
21.
Статеве
покоління переважає у життєвому циклі: мохоподібних; б) папоротеподібних; в)
хвощеподібних.
22. До вищих спорових рослин належать: (а) мохоподібні;
б) голонасінні; в) покритонасінні.
23. Мохоподібні мають такі органи: а) насінину;
б), пагін; в) квітку.
24.Торф утворюється із
неперегнилих спресованих залишків: а) чо-
ловічої папороті; б) хвоща польового; в) сфагнуму.
ловічої папороті; б) хвоща польового; в) сфагнуму.
25. У папоротей корені та пагони мають особини: а) статевого по-
коління; б) нестатевого покоління.
коління; б) нестатевого покоління.
26. Знищити на городі такий бур'ян, як хвощ польовий, важко через те, що:
а) його кореневища розташовані глибоко у ґрунті ; б); довгі кореневища
містяться у верхніх шарах ґрунту й утворюють багато надземних пагонів.
27.
Зі
спори у вищих спорових рослин розвивається: а) особина статевого покоління; ф
особина нестатевого покоління; в) насінина.
28.
Статеве
покоління переважає у життєвому циклі: а) зозулиного льону; б) щитника
чоловічого; в) плауна булавоподібного.
29.Нестатеве покоління
переважає у життєвому циклі: а) зозулиного льону; б) сфагнуму; в) хвоща
польового.
30. Деревні рослини трапляються серед сучасних: а)
мохоподібних; б) папоротеподібних; в) хвощеподібних; г) плауноподібних.
31. Бульбочки на кореневищі
утворюються у: а) хвоща польового; б) щитника чоловічого; в) плауна
булавоподібного; г) сфагнуму.
32.Спори у вищих спорових
рослин формують особини покоління: а) статевого; б) нестатевого; в) як
статевого, так і нестатевого.
33. Справжніх коренів не мають: а) мохоподібні; б) папороте-
подібні; в) хвощеподібні; г) плауноподібні.
подібні; в) хвощеподібні; г) плауноподібні.
34. Сфагнум сприяє заболочуванню місцевості, тому що накопичує
воду в: а) коренях; б) ризоїдах; в)стеблі; г) листках.
воду в: а) коренях; б) ризоїдах; в)стеблі; г) листках.
09.04.2020 – Тема: Середовище існування і
різноманітність хвойних рослин.
Риси пристосування
рослин до життя, їх будова. Лабораторне
Дослідження «Будова голонасінних
рослин» - розглянути будову
голонасінних на
прикладі сосни, ялини, туї (спостереження записати в зошит)
Опрацювати параграф42
10.04.2020 – Тема: Узагальнення знань.
Повторити параграфи 38 -42;43- 44
16.04.2020 – Тема: Практична робота №4
«Порівняння будови мохів, папоротей
Та
покритонасінних (Квіткових) рослин» .( Порівняйте будову
Мохів із
рослинами , що ростуть на присадибній ділянці.
Що спільного
і що відмінного в їх будові ? Спостереженя запишіть.
Повторити
параграфи 38 -42;43
17.04.2020 – Тема: Практична робота №5
«Визначення видів кімнатних рослин
Придатних для
вирощування в різних умовах»
Визначте до
якого класу належать ваші кімнатні рослини.
За якими
ознаками ви це визначили? Спостереження запишіть в
робочий
зошит.
Повторити параграф 43- 44
23.04.2020 – Тема: Життєві форми
рослин. Рослинні угруповання.
Опрацювати параграф46
23.04.2020 – Тема: Рзселення рослин у
природі. Екологічні групи рослин.
Значення
рослин у природі та житті людини.
Опрацювати
параграф46
30.04.2020
Тема: Загальна характеристика грибів,
їх характерні риси.
Лабораторне дослідження : «Будова
шапинкових грибів»
Гриби
Мікологія – наука про гриби.
Гриби, як тварини мають
|
Гриби, як рослини мають
|
1.хітин
|
1.нерухомий спосіб життя
|
2. не мають хлорофілу
|
2. необмежений ріст
|
3.гетеротрофне живлення
|
3. клітинна оболонка
|
4.мочевина
|
|
5.глікоген
|
1.Відділ
Слизьовики
450 тис. видів
Тіло –
плазмодій.
Не мають
постійної форми тіла. Рухаються. Яскраво
забарвлені . Сапрофіти та паразити . Збудники хвороб: кіли капусти, парши
картоплі тощо
2.Відділ Гриби
100 тис.
видів
Тіло -
міцелій (грибниця), що складається з гіф (ниток грибниці) та плодового тіла.
Гриби
Вищі - багатоклітинний міцелій
·
дріжджі,
трюфеля
·
домовий
гриб, головневі, трутовики, чага, шляпкові гриби
·
пеніцил,
аспергил, хижі гіфоміцети
Нижчі – одноклітинний
міцелій
Мукор
Мікориза –
співжиття шляпкових грибів з коренями дерев
Сапрофіти. Паразити
Опрацювати
параграф 47.48.49. Виростити і
дослідити цвілеві гриби.
Для цього треба шматочок хлібіа покласти в
целофановий пакет(закрити НЕ герметично). Тримати до тих пір, поки на хлібі не
буде видно білу цвіль а потім і гіфи
гриба мукора.
07.05.2020 –
08.05.2020
Тема: Різноманітність грибів грибів, їх
характерні риси.( Цвілеві гриби, гриби-паразити, отруйні гриби)
Опрацювати параграф 47.48.49,50,51,52,53
Практичні
роботи № 4,5(ст 209-211) виконати в робочий зошит.
Фотозвіти практикуму
надсилати у Viber на номер 096 789 1535
14.05.2020
Тема: Поширення, середовище існування
грибів. Значення грибів у природі та господарстві людини
Презентація
міні-проектів. Знайти цікаві факти про гриби. Вкказати роль грибів у природі і
житті людини
14.05.2020
Тема: Поширення та загальна
характеристика лишайників.
Опрацювати параграф 54
15.05.2020
Тема: Практична робота №6
«Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості»
Повторити параграф 48-51. Матеоіали практичної роботиє на ст.247
21.05.2020
Тема: Повторення основних понять,
термінів, положень курсу біології за 6 клас
22.05.2020
Тема: Узагальнення знань Підсумкова
контрольна робота
Різноманітність квіткових рослин
1. Насіння
формують: а) квіткові рослини; б) водорості; в) мохоподібні; г) хвощі.
2. Суцвіття
кошик мають рослини з родини: а) Пасльонові; б) Лілійні;
в) Бобові; г) Айстрові.
3. Плід стручок притаманний рослинам із родини: а)
Капустяні;
б) Пасльонові; в) Бобові; г) Злакові.
4. Видозмінені пагони цибулини розвиваються у рослин із родини:
а) Злакові; б) Бобові; в) Лілійні.
а) Злакові; б) Бобові; в) Лілійні.
5. Представники родин Пасльонові, Айстрові, Капустяні належать
до класу: а) Однодольні; б) Дводольні.
до класу: а) Однодольні; б) Дводольні.
6. Представники родин Лілійні, Цибулеві, Злакові належать до класу: а)
Однодольні; б) Дводольні.
7. Плід коробочка характерний для: а) картоплі;
б) помідорів;
в) блекоти.
8. Плід у картоплі: а) кістянка; б) ягода; в)
бульба.
9. Покритонасінні відрізняються від папоротеподібних тим, що:
а) серед них є як трав'янисті, так і дерев'янисті форми; б) їм прита-
манне подвійне запліднення; в) здатні утворювати спори.
а) серед них є як трав'янисті, так і дерев'янисті форми; б) їм прита-
манне подвійне запліднення; в) здатні утворювати спори.
10. Покритонасінні
відрізняються від голонасінних: а) здатністю утворювати насіння; б) здатністю
до подвійного запліднення; в) здатністю утворювати пилкові зерна.
11. Подвійне
запліднення притаманне: а) покритонасінним; б) голонасінним; в) мохоподібним;
г) папоротеподібним.
12. Більшості дводольних рослин притаманне жилкування:
а) сітчасте; б) дугове.
а) сітчасте; б) дугове.
13. Більшості однодольних рослин притаманне
жилкування:
а) сітчасте; б) дугове; в) паралельне; г) паралельне й дугове.
14. Складні листки мають рослини з родини: а) Розові; б) Пасльо-
нові; в) Лілійні; г) Цибулеві.
нові; в) Лілійні; г) Цибулеві.
15. Тільки складні листки мають рослини з родини:
а) Капустяні;
б) Розові; в) Пасльонові; г) Бобові.
16. Стрижнева коренева система притаманна рослинам із
родини: а) Айстрові; б) Лілійні; в) Цибулеві.
17. Мичкувата коренева система притаманна рослинам
із родини:
а) Айстрові; б) Бобові; в) Капустяні; г) Лілійні.
18. Стебло соломина притаманне рослинам із родини:
а) Капустяні;
б) Злакові; в) Пасльонові.
19.Підземні
стеблові бульби можуть утворювати рослини з родини: а) Бобові; б) Пасльонові;
в) Цибулеві.
20.Просту
оцвітину мають рослини з родини: а) Капустяні; б) Цибулеві; в) Розові.
21. Подвійну оцвітину мають рослини з родини: а) Капустяні;
Б)Цибулеві, в)Лілійні
22.Суцвіття
кошик властиве рослинам із родини: а) Капустяні; б) Пасльонові; в) Бобові; г)
Айстрові.
23.Плід
зернівку формують рослини з родини: а) Капустяні; б) Розові; в) Пасльонові; г)
Злакові.
24.Плід
стручок притаманний рослинам із родини: а) Капустяні; б) Пасльонові; в) Бобові;
г) Айстрові.
25.Плід
сім'янка притаманний рослинам із родини: а) Капустяні; б) Бобові; в)
Пасльонові; г) Айстрові.
26.Плід біб
притаманний рослинам із родини: а) Капустяні; б) Бобові; в) Лілійні; г)
Злакові.
27Бактерії
вступають у взаємовигідне співжиття з кореневою системою рослин із родини: а)
Бобові; б) Лілійні; в) Злакові.
28До родини
Капустяні належать рослини: а) айстра; б) конюшина; в) редька; г) жито.
29.До родини
Пасльонові належать рослини: а) капуста; б) картопля; в) соняшник; г) шипшина.
30.До родини
Бобові належать рослини: а) хрін; б) петунія; в) люпин; г) часник.
31.До родини
Розові належать рослини: а) овес; б) горобина; в) тюльпан; г) цибуля.
32.До родини
Айстрові належать рослини: а) гірчиця; б) вишня;
в) хризантема; г) лілія.
33. До родини Злакові належать рослини: а)
горобина; б) перець;
в) бамбук; г) тюльпан.
в) бамбук; г) тюльпан.
34. До родини Лілійні належать рослини: а) цукрова
тростина;
б) рижій; в) тюльпан; ґ) овес.
35Суцвіття
простий зонтик притаманне рослинам із родини: а) Розові; б) Айстрові; в)
Злакові.
28.05.2020 – 29.05.2020
Тема: Узагальнення. Будова та
життєдіяльність організмів.
Літні завдання:зробити
фото рослин, квітів, дерев. Цікаві моменти із життя рослин.
Фотозвіти практикуму
надсилати у Viber на номер 096 789 1535
Немає коментарів:
Дописати коментар